Unul din obiectivele Asociației Bolnavilor de Cancer (ABC) alături de partenerii săi, este acela de a crește gradul de adresabilitate în rândul populației dar mai ales a pacienților cronici la accesarea serviciilor medicale, la accesarea medicamentelor. În acest context, Asociația Bolnavilor de Cancer propune un instrument care să eficientizeze accesul pacienților la terapiile disponibile in farmaciile cu circuit deschis și să dezvolte un instrument performant de telemedicină, informarea populației cu privire la sănătate și desfășurarea de activități de screening.
Nevoia
- Apelurile înregistrate în CallCenter ABC privind lipsa medicamentelor au demonstrat că erau farmacii care dețineau medicamentele căutate.
- Pacientul care are o rețetă simplă sau cu OTC-uri, este nevoit de cele mai multe ori să caute produsele în mai multe farmacii, negăsindu-le acesta renunță la tratament.
- De cele mai multe ori, populația generală își procura medicamentele simple atunci când afecțiunea de care suferă este în fază acută și dorește ca simptomatologia să dispară sau să se amelioreze în cel mai scurt timp.
- Dacă o rețetă conține mai multe tratamente, de cele mai multe ori, acestea nu se găsesc în aceeași farmacie, iar pacientul este nevoit să se deplaseze la mai multe farmacii, până când toate medicamentele de pe rețetă sunt procurate.
Beneficii Pacient
- Are posibilitatea să afle în timp real unde se găsesc medicamentele necesare. Acest instrument nu se dorește a fi unul profund automatizat, se dorește în primul rând încurajarea contactului direct între utilizator și specialist, în cazul nostru, cu farmacistul.
- Pacientul are acces la CallCenter de navigare și sprijin – în cazul în care farmaciile din proximitate nu au un anumit produs, navigatorii ABC pot extinde căutarea. De asemenea, la CallCenter poate sesiza lipsa medicamentelor care sunt incluse in programele naționale de sănătate. Utilizatorii pot beneficia de informații medicale generale (de la medic ABC), consiliere psihologica, consiliere nutrițională, toate gratuite. Aceasta componenta este a partenerului Alianța Pacienţilor Cronici din Romania – și intră pe zona de promovare și extindere Call Center Suport Pacienți – 021 253 0591.
- Află în timp real care sunt ofertele / promoțiile farmaciilor înrolate și astfel, utilizatorul poate beneficia direct in farmacie de toate activitățile de sprijin.
- Poate iniția conversații cu modulul de inteligență artificială, instrument conceput să răspundă tuturor întrebărilor legate de sănătate și care contribuie la educația sanitară a utilizatorului.
Beneficii Farmacie
- Eficientizarea rolului farmaciei și a farmacistului în viața comunității locale și întărirea relației farmacist – pacient.
- Aplicația își propune sa faciliteze farmaciștilor recâștigarea rolului pentru care s-a pregătit, în folosul pacienților.
- Eliminarea disconfortului creat de aglomerarea farmaciei, doar pentru a adresa o întrebare cu privire la disponibilitatea unui produs.
- Promovarea practicării reale a profesiei de farmacist (prin prepararea unor produse specifice recomandate).
- Informarea populației generale cu privire la anumite produse sau anumite facilitați oferite de farmacie.